Kundcase

White Arkitekter

Whitedagen är ett årligen återkommande event där White Arkitekters medarbetare från de 14 kontoren i Sverige, Danmark, Norge och England samlas. Målet är att inspirera och hitta nya dimensioner av medarbetarnas yrkesroller. Whitedagen är ett komplext uppdrag som består av många olika delar, vilka ska sammanflätas och resultera i ett logistiskt smidigt och inspirationsrikt möte med bestående professionellt och socialt mervärde. Allt för att kunna överträffa de önskemål och behov av kreativ höjd som ett ledande arkitektkontor har.

Temat för varje år utgår från Whites affärsplan. I år handlade det om Urban Equity; att göra det globala lokalt –och det lokala globalt. Dagens frågeställningar lyftes bland annat genom framträdande talare som urbanstrategen Scott Burnham från USA och två medlemmar från det Londonbaserade ”direct action”-kollektivet, Assemble Studios. Dagen avslutades med en festkväll som inte lämnade någon oberörd; en unik spelning av Bob Hund som aldrig annars brukar uppträda på den här typen av arrangemang.

Mecenat

Mecenat on Campus
För andra året i rad fick Hansen glädjen att arrangera Mecenats årliga turné Mecenat on Campus. En turné som besökte 22 olika universitet och högskolor runt om i Sverige under en månads tid. Hansen hade hand om helheten och skapade scenariot ett studenthem; en megatrailer utformad som en enrumslägenhet, för Mecenats alla partners att flytta in i under turnén. Studenthemmet skulle symbolisera den naturliga platsen alla partners har i studenternas vardag och levandegöra Mecenats slogan ”Mecenat – för ett rikare studentliv”. Företag som Ica, HP, Comviq, Hertz, Unionen och många fler var med och tog det unika tillfället i akt att kommunicera och skapa relationer med de uppemot 400 000 studenterna som var inbjudna. Konceptet skapade en mycket bra plattform för partners att möta sin målgrupp på ett relevant sätt med tävlingar, give aways och mängder av generösa erbjudanden. Turnén resulterade i ett stort engagemang från både studenter och partners.

Specsavers

Under temat ”Att göra skillnad” skapade Hansen en dag och kväll fylld med inspiration, information och glädje för 585 anställda från Specsavers. Gästerna bjöds på en dag med interna talare varvat med inspiration från Christer Olsson och Mia Törnblom under ledning av dagens värd Jan Bylund på Rival i Stockholm. Kvällen fortsatte på Münchenbryggeriet där temat var ”Specsavers goes 80’s”. Med fantastisk dekor, musik, prisutdelning och underhållning på scenen av Carin da Silva och Flashback bjöds gästerna på en oförglömlig fest.

Bergendahls Food

300 leverantörer till Bergendahls Food fick uppleva ett 24-timmarsevent i Piteå med en konceptuell röd tråd inspirerad av ”På Spåret”. Kommunikationen startade redan innan avresa då deltagarna gavs ledtrådar om eventets destination. På plats möttes man av en lång matta som ledde till eventets alla ytor – och hela tiden höll en på spåret. Middagen, i en autentisk kåta, förgylldes av Roger Pontare som fortsatte hålla gästerna på det norrländska spåret. Ett spår som ledde dem fram till resans livs levande björn – Björn Skifs!

Stretch AB

Sedan 2010 har Hansen anlitats för flera större event som konsultföretaget Stretch genomfört för sina medarbetare i Skandinavien. Inför 2016 ville man markera övergången till morgondagens bolag och äntra framtiden tillsammans. Eventet hölls i Berlin, uppbyggt kring orden Insikt, Innovation och Reflektion. Tonen sattes an direkt när första kvällens fördrink förvandlades till en unik fotovernissage med Stretch medarbetare som kreatörer. Bilder och texter som skickats in på förhand utgjorde backdropen till öppningstalet som hölls av Stretch grundare.

Hogia

35-årsjubileum
När mjukvaruföretaget Hogia skulle fylla 35 år fick Hansen äran att arrangera den interna jubileumsfesten. Syftet var att skapa en magisk kväll till hyllning av deras framgångssaga, tillägnad alla dem som gjort den möjlig; medarbetarna. Vi skapade konceptet ”35-åringen” som under kvällen tog gästerna på en underhållande promenad längs minnesstigen, med återblickar på milstolpar i Hogias historia. Just denna kväll avslöjades dock den egentliga sanningen bakom allt – hur dessa milstolpar faktiskt legat bakom flera världskända händelser som ägde rum vid samma tidpunkt. Med glimten i ögat bars berättelserna ut genom video och shownummer kopplade till respektive årtal och händelse. Hogias 35-årsjubileum blev just den magiska fest av förenande skratt, dans och stolthet man hoppats på. Den ”bästa jubileumsfesten genom tiderna”.

Advokatfirman Glimstedt

Invigningsfest
Advokatfirman Glimstedt i Göteborg skulle flytta till nya kontorslokaler efter nästan 30 år i sina gamla. En stor händelse som de ville dela med sina klienter under en minnesvärd och storslagen invigningsfest. Förtroendet att forma och arrangera kvällen gavs till Hansen.

Vår idé var att frångå en klassisk invigningsfest med förväntade inslag, utan att äventyra en smidig logistik. Vi tog fram ett koncept som nyttjade det faktum att lokalen har flera mindre konferensrum. I dessa skapades olika tematiska världar vilka gästerna cirkulerade mellan under kvällen. Här bjöds man på fantastisk plockmat presenterad med autentisk dekor som växte vidare ut i hela rummet. Resultatet blev en invigningsfest som tilltalade alla sinnen, tog gästerna till oväntade, spektakulära platser och visade upp Glimstedts nya lokaler på ett fascinerande sätt. Starten på en ny, spännande era tillsammans.

Coca-Cola Enterprises

Varje år genomför Coca-Cola en intern kick off för sina 700 anställda i Sverige. Syftet är att samla medarbetarna för lansering av strategier och planer framåt och ge tid att umgås och stärka den positiva känslan i företaget. För att förmedla mål kring tillväxt och det man som företag och arbetsgivare vill stå för skapade vi temat ”Grow with Happiness” som skulle genomsyra allt från inbjudan till uppföljning. Utifrån det fylldes dag och kväll med aktiviteter, talare och innehåll. Kvällen avslutades med ett unikt Happyland med mat, dryck, fest i Out of Office-tema och Panetoz.

Sector Alarm

Sector Alarm Awards

Varje dag – året om – gör medarbetarna på Sector Alarm ett enastående jobb värt att premiera. Sector Alarm Awards är en årlig galakväll med syfte att lyfta fram årets bästa prestationer inom avdelningarna för service och försäljning. Januari 2015 arrangerade Hansen Sector Alarm Awards för första gången och har därefter fått förnyat förtroende att arrangera eventet varje år. Stolthet och hyllning är två återkommande ledord i skapandet av respektive års koncept, vilket 2017 innebar att gästerna bjöds in till en glittrande Great Gatsby-inspirerad kväll döpt ”Feel like a Hero, party like Gatsby”.

JM

70-årsjubileum 

En minnesvärd kväll skapades när JM’s Jubileumsgala hölls för 3200 gäster från Sverige och delar av Norden. Hansen hade helhetsansvaret och byggde eventet kring kraftfull storytelling med JM’s företagshistoria som fundament. Mark Levengood och Anne Rimmen ledde galan och tog med gästerna på en kväll av historieberättande i kronologisk ordning med underhållning av Sveriges främsta artister som Miriam Bryant, Jill Johnsson och Molly Sandén  i en för kvällen specialskriven show.

Länsförsäkringar Fastighetsförmedling

Konferens/kick-off
Konceptet ”Vinnare” var den genomgående röda tråden under ett 24-timmarsevent som vi skapade för vår kund Länsförsäkringar Fastighetsförmedling. För 600 anställda formades ett event med konferens i högt tempo, ”Vinnare” i varje detalj och en sprakande middag och fest som avslutning. Redan från start på konferenspasset sattes tonen an med DJ och konferencier som höll i taktpinnen mellan inspirerande föreläsningar och energiska prisutdelningar. Dagens programpunkter avlöstes av filmer med vinnare för att förstärka känslan och den röda tråden. Med ett böljande tyg som delade av lokalen skapade vi mindre miljöer för konferens, middag och lounge under dag och kväll. På kvällen fortsatte vinnarkänslan att genomsyra upplevelsen med vinnare på scen och imponerande musikshow bland borden.

Newsec Asset Management AB

Vår kund tog fram en intern arbetsstrategi, konceptet 4 Excellence, med utgångspunkt i fyra starka värdeord inom organisationen. Under ett internt event i Calpe som vi fick glädjen att arrangera, blev konceptet en röd tråd i kommunikationen. Hansen tog fram en teambuildingaktivitet med syfte att engagera, skapa stolthet och förmedla känslan att vara ”en del av en större helhet”. På stranden i Calpe skapades ”Fyran”, en logo som blev en stark symbol för implementeringen av 4 Excellence. Resultatet presenterades med en timelapse-film som skapade jubel bland personalen – och en och annan glädjetår…

 

Svensk Byggtjänst

Årets Bygge

Svensk Byggtjänst genomför årligen branschens gala Årets Bygge. Syftet med Årets Bygge är att skapa ett tillfälle att lyfta den svenska byggbranschen och öka stoltheten för de som jobbar inom den. Den 9 mars bjöds 500 gäster in till Cirkus i Stockholm. Dagen inleddes med innehållsrika seminarium på Skandiascenen och avslutades med galamiddag och en härlig festkväll. Här lyftes några av årets viktigaste och främsta projekt fram och firades tillsammans med Shirley Clamp och Con Rytmo på Cirkus scen.

 

Ditt meddelande har skickats!

Ett mejl med filen bifogad har skickats!

Tack! Vi ser fram emot att skicka dig vårt nyhetsbrev.

 

Du har begärt

PDF
Whitepaper Title
Skicka denna fil till din
E-post
Fyll i dom tomma fälten så återkommer
vi så snart vi kan
Din e-post adress *
 

Vi älskar dina
tankar

Du borde skriva
ner dom nu

 
Hej, jag vill göra en offertförfrågan
Hej, jag skulle vilja komma i kontakt med
Hej, jag vill bara säga
Övrigt
Din e-post adress * Ditt meddelande *