Länsförsäkringar Digital Kick-Off 2021
- Uppdrag: Energiboosta och skapa nyfikenhet
- Omfattning: 450 personer under 2 dagar
- Plats: Studio, Göteborg


Länsförsäkringar Älvsborgs årliga konferens blev för första gången en digital kickoff. Alla medarbetare samlades (ca. 450 personer ) med syftet att ge en energiboost, ny inspiration och skapa en nyfikenhet kring de spännande tider som ligger framför dem.
Vad vi gjorde:
- Ett koncept baserat på kundens önskemål, syfte och mål för kickoffen. - Dig It All.
- Vi producerade innehållet till sändningen. Ett hologram som inbjudan, filmsketcher men även fina lådor som skickades ut till alla med ett väl genomtänkt innehåll. Ett innehåll som gick att förtära men framför allt förhöjde upplevelsen av sändningen.
- Sändningen varvades i olika format framför kameran för att hålla energi uppe på topp.
En digital kickoff behöver interaktivitet. Det var ett innehåll med instick ifrån föreläsare varvat med inspelade filmklipp från en organisation och paneldiskussion med ledningsgruppen. Vi kryddade detta med en galen kombination bestående av en trummande rytmik virtuos och en saxofonist i världsklass. Sidekicks som fyllde på med glädje och energi under hela sändningen. Två dagars sändning avslutades med en digital After Work – Receptet en flärdfull och färgstark Dj som höll en Norsk Karaoke, koreograferade en dans med alla live och knöt ihop kassen med att tillkännagiva vinnarna av olika kategorier.
En perfekt avslutningen på eventet som fyllde på med energi till MAX.
