Produktlansering

Produktlansering

Ingen produkt är den andra lik - så varför skulle en produktlansering vara det? Vi omfamnar uniciteten i din produkt eller tjänst och skräddarsyr en unik lansering efter ditt budskap, dina önskemål och dina förutsättningar.

Kontakta oss gärna här så kan vi berätta mer.

axlundfoto-78

Produktlansering som ger effekt

Optimerad försäljning, ökad publicitet eller starkare relationer? Oavsett vad just du strävar efter kan du med vårt passionerade team vid din sida ta dig över målsnöret - i spegelbilden av din idé.

Vi mejslar ut innehållet, sköter logistiken och skapar forum som lockar och förför. Genom att anpassa lanseringen efter uniciteten i ditt varumärke, produkt eller tjänst kan vi skapa lanseringar som etsar sig fast i minnet hos målgruppen med lyckosamma resultat som följd.

Vår strategi för en lyckad produktlansering

För att din produktlansering ska gå ett lyckligt slut till mötes arbetar vi med en detaljerad plan som ledsagare.

Mål och syfte

För att veta om din lansering varit lyckad eller inte behöver mål och syfte vara tydligt från början. Målet skapar en riktning för vart vi ska och syftet förklarar varför vi gör det. Det ger oss möjlighet att skapa en lansering som lever upp till era förväntningar.

Budget

Vi tar fram upplevelser som är realistiska i relation till er budget. Med det sagt kommer vi alltid att sätta era önskemål och er målbild i första rummet. Oavsett utgångspunkt gör vi allt vi kan för att lanseringen vara så effektfull som möjligt.

Målgrupp

Det är viktigt att personerna som du bjuder in är relevanta för varumärket och produkten eller tjänsten som du ska visa upp. Med en träffsäker publik kan du vara säker på att ditt budskap når fram. Hansen Eventbyrå hjälper ditt företag att bjuda in rätt målgrupp som skapar värde för er lansering - som i sin tur skapar värde för ert företag.

Mediekanaler

Ibland är det nödvändigt att väga in andra kanaler för att uppnå målet och syftet med produktlanseringen. Det är viktigt att komma ihåg att hålla en röd tråd i all kommunikation för att stärka det faktiska eventet.

Positionering

För att din lansering ska bli minnesvärd behöver vi undersöka vilken position din produkt eller tjänst har på marknaden. Det gör vi kortfattat genom att lyfta fram de egenskaper och fördelar som din produkt eller tjänst har i förhållande till vad era konkurrenterna erbjuder och hur målgruppens behov ser ut. På så vis får vi även reda på vilka delar som bör inkluderas och inte i själva eventet.

Tidpunkt

Tidpunkten för din lansering ska förstärka produkten eller tjänstens egenskaper och nytta för att maximera upplevelsen och effekten. Vi väger också in bland annat hur lång tid det tar att planera din lansering, vilka moment som du önskar ska ingå samt hur lång till alla moment tar att utföra. Om det finns andra delar och kriterier som är vitala för att din lansering ska bli optimal tar vi hänsyn till det med.

Vårt mål vid en produktlansering

Vår målbild är kristallklar - med din vision i fokus ser vi till att din produkt eller tjänst tar avstamp och väcker intresse hos målgruppen för att i sin tur inta sin position på marknaden. Vi ser lanseringen som en fas i din produkt eller tjänst livscykel där syftet är att väcka uppmärksamhet för att i sin tur till exempel öka lönsamheten i ditt företag. Vårt ändamål blir att leva upp till dina förväntningar och önskemål för en lyckad produktlansering.

Små, mellan eller stora produktlanseringar

Inför din lansering tar vårt erfarna team fram effektfull kommunikation med inspirerande innehåll som går i linje med ditt varumärke och skapar nyfikenhet hos målgruppen. Din produktlansering är lika viktigt oavsett om den är lokal eller världsomfattande, hur många personer den inkluderar eller under hur lång period den pågår. Vi hjälper dig att skapa en minnesvärd lansering vare sig det är ett globalt, komplext projekt eller ett flärdfritt upplägg på hemmaplan, allt för att ge din produkt eller tjänst goda förutsättningar att lyckas på marknaden.

Nylansering eller återlansera produkt eller tjänst

En produktlansering innebär att nylansera eller återlansera. Vid en nylansering hjälper vi dig att presentera en ny produkt eller tjänst på marknaden. Vid en återlansering hjälper vi dig att visa upp någonting som redan finns - vilket är minst lika viktigt. En återlansering är nödvändig om du till exempel vill introducera din produkt eller tjänst för en ny marknad, om marknaden har förändrats eller om ni har förbättrat vissa funktioner.

Vare sig om du vill uppmärksamma ditt sprillans nya verk eller presentera ett befintligt på nytt så kan vi på Hansen Eventbyrå hjälpa dig att skapa en kraftfull produktlansering.